Małgorzata Kluska-Żuber

autor biogram dyplom

Ewa Braun pali Camele – projekt scenografii filmowej na podstawie scenariusza Jacka Koprowicza

Moje psychologiczne i historyczne podejście do własnych projektów udało się wykorzystać przy realizacji pracy dyplomowej. Trudna fabuła scenariusza wymagała skupienia się na takim ujednoliceniu przestrzeni, aby ciąg zdarzeń wydawał się dotyczyć jednej bohaterki – Zofii. Kobieta ta uważała się za nowe wcielenie Ewy Braun – żony Adolfa Hitlera. Ponieważ Ewa Braun zajmowała się fotografią, postanowiłam zrealizować swój projekt w formie kliszy. Wydarzenia znane z historii przeplatają się w nim ze współczesnością i imaginacją (lata 30 XX wieku, rok 2000 i 2010).

Projekt ten zadaje podstawowe pytania dotyczące wcielenia zła.

(ur. 1990)
Studia: Wydział Sztuki Mediów i Scenografii (I stopnia 2010–2013) i Wydział Scenografii (II stopnia 2013–2017) ASP w Warszawie. Zajmuje się scenografią teatralną, filmową, reklamową i projektowaniem kostiumów. Zajmuje się również animacją poklatkową, jej prace zostały docenione na festiwalu Digitalia. Kostiumograf etiudy reżyserskiej Zabawa; scenograf dokumentu fabularyzowanego Dzik; realizacja masek dla opery La Traviata, Opera i Filharmonia Podlaska – Europejskie Centrum Sztuki w Białymstoku; scenograf i kostiumograf spektaklu Awantura o Basię, Teatr Rampa w Warszawie.